Problém s vodou či plynem? kanalizace-instalateri.cz řeší instalatéři, toho si bude vědom zřejmě každý z vás. My vám jen chceme připomenout, že se to netýká pouze běžné pracovní doby od sedmi do tří či od osmi do čtyř, ale prakticky nepřetržitého časového období v průběhu celého roku. Tuto službu můžeme pojmenovat příznačně jako havarijní servis a zákazníci mají k dispozici telefonický kontakt, podobně, jako při nahlašování život ohrožujících stavů na bezplatné telefonní linky složek Integrovaného záchranného systému.
Některé situace mohou počkat do druhého dne, zejména pokud se nejedná vysloveně o havarijní stavy, ovšem někteří lidé se zbytečně zdráhají volat havarijní servis i mimo běžnou pracovní dobu jen proto, že nedovedou posoudit, o jak nebezpečnou záležitost se jedná. Na toto je ovšem jednoduchá odpověď: Pokud si nejste jistí, raději volejte v předstihu a sdělte instalatérům svůj problém, než abyste jej podcenili a zbytečným oddalováním jeho řešení by pak vznikla komplikovaná a nebezpečná situace. Mnohem lepší je situaci konzultovat po telefonu, i když nakonec z rozhovoru vyplyne, že výjezd instalatérů může počkat do rána. Které situace mohou být například důvodem k přivolání instalatérů?
Plyn – zemním plynem se neotrávíte, není jedovatý, ale jeho nebezpečí tkví v jeho výbušnosti. Co dovede exploze plynu, moc dobře ví někteří hasiči. Pro nás to znamená jediné – jakmile někde (je jedno, kde) ucítíte plyn, neváhejte volat instalatéry okamžitě a havarijní situaci oznámit. U venkovních prostor se pa ještě vyplatí volat hasiče na linku 158.
Únik vody – úniky vody, především do zdiva, mohou být nebezpečné kvůli průniku vody do elektroinstalace nebo narušení statiky objektu rozmáčením zdiva. Zde se také vyplácí situaci řešit ihned.
Odpad na toaletě – ucpaný záchod je důvodem k okamžitému řešení, protože ne každý je ochoten a schopen dojít si někam jinam – k sousedům, k příbuzným, do restaurace či do přírody. Někdy to prostě nejde, zvláště u osob nemocných, dříve narozených, nebo naopak malých dětí.